Categories: Opinió, Revista

bvich

Share

Aquest passat juliol hi va haver una gran manifestació contra la massificació turística a Mallorca. La manifestació va començar a les 19:00 a la Plaça Espanya, a Palma, i va acabar a la plaça de “Ses Voltes”. El problema va venir quan els policies nacionals van començar a tapar l’entrada a la plaça perquè no es pogués fer la fotografia de les 70000 persones que s’havien reunit per aquesta causa.

Jo opín que, certament, Mallorca ja no pot més. Cada any tenim rècords històrics de turistes. Cada estiu en venen denou milions, vint milions… Però a Mallorca no arribam a un milió d’habitants. Els nostres recursos són limitats, al cap i a la fi només som una illa. Mentre els residents ens quedam fora aigua, els camps de golf i els hotels l’empren tota. Cada vegada és més difícil comprar una casa, però està ple de lloguers turístics. És insostenible.

Molts diuen que Mallorca viu del turisme, i sí, és cert que la base de l’economia de l’illa és el turisme. però jo pens que mentre donem més i més importància al turisme en donem menys a l’agricultura, pesca, ramaderia… Fora sector primari no pot haver-hi sector terciari. Depenem de la Comunitat Econòmica Europea per a la majoria dels aliments, però se’ns olblida que som una illa, si un dia passa alguna desgràcia i no poden arribar vaixells ni avions no ens podrem alimentar de doblers.

En conclusió, Mallorca està al límit i si no es comença a regular acabarem convertint-nos en un parc temàtic.

 

Maria Vidal, 4t d’ESO B